چگونه می‌‌توان از خطرات همزمان هوش مصنوعی، روبات‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری پیشگیری کرد؟

چگونه می‌‌توان از خطرات همزمان هوش مصنوعی، روبات‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری پیشگیری کرد؟

عواقب احتمالی هر کدام از مباحث هوش مصنوعی، روبات‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری به‌‌خودی‌‌خود نیز رعب‌‌آورند؛ اکنون در عصر ظهور همزمان این فناوری‌‌ها، دیگر جای هیچ‌‌گونه اشتباهی نیست.

اگر قصد دارید ۱۰ سال دیگر به زندگی خود ادامه دهید، باید انتظار زندگی در دنیایی را داشته باشید که در آن ماشین‌ها کارهایی را انجام می‌دهند که اکنون به مذاق شما خوش نمی‌‌آید. ۲۰ سال دیگر چطور؟ آن موقع حتی بسیاری از کارها بدون آنکه از جای خود برخیزید، انجام خواهند شد. این قضیه تنها محدود به انجام مشاغلی ساده مانند تمیزکاری، رخت‌‌شویی و شستن ظروف نمی‌‌شود. خدمات سطح‌‌بالایی که قبلاً از دسترس شما خارج بودند، اکنون در بودجه‌‌ی اقتصادی‌تان خواهند گنجید. روبات شخصیتان شما را بهتر از خودتان می‌شناسد. با در نظر گرفتن دستاوردهای ملموس هوش مصنوعی و روباتیک تا به امروز و همچنین امکانات فراهم‌‌شده توسط 5G در اتصالی با پهنای باند بالا و تأخیر اندک، این شیوه‌‌ی غیرقابل‌تصور ‌‌ از زندگی می‌تواند برای توده‌های مردم عادی شود.

با وجود هیجان ناشی از تجربه‌‌ی این واقعیت جدید، هنوز هم روبات‌ها، هوش مصنوعی و شرکت‌های بزرگ، هر سه از عواملی هستند که بسیاری از مردم از آن‌ها وحشت دارند. در حالی که مدت‌‌هاست با شرکت‌‌های بزرگ سروکار داشته‌‌ایم؛ اما هوش مصنوعی واقعیتی است که نیاز داریم زندگی کردن با آن را فرا گیریم. توسعه‌‌ی قریب‌الوقوع زیرساخت شبکه‌‌ی 5G ممکن است منجر به انقلاب تکنولوژی شود؛ انقلابی بسی بزرگ‌‌تر از هر آنچه که پیش از این دیده‌‌ایم. شبکه‌های جدید می‌‌توانند ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از 4G باشند و این بدان معنی است که کل یک فیلم HD را می‌توان در عرض چند ثانیه دانلود کرد. آپلود در پهنای باندی بالا امکان‌‌پذیر خواهد شد و این یعنی که آنچه روبات‌‌ها می‌‌بینند (شامل حجم عظیمی از داده‌‌ها) می‌‌تواند به‌‌سادگی به یک شبکه‌‌ی ابری از مغز ارسال و در آن پردازش شود. روبات‌ها قادر خواهند بود با سرعت بالا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تأخیرهای شبکه آن‌قدر کوچک می‌‌شوند که با تأخیر ناچیز ارتباطات بین سلول‌های عصبی و مغز ما قابل‌مقایسه خواهند بود. اپراتورهای اصلی شبکه تا پایان سال ۲۰۱۸، شبکه‌‌ی 5G را در شهرهای منتخب راه‌‌اندازی خواهند کرد.